پاک کردن آرایش صورت

حتما پیش آمده که آنقدر خسته باشید که نمی توانید آرایش خود را قبل از خواب پاک کنید.

چگونه آرایش روی پوست شما تأثیر می گذارد

یکی از مهمترین مراحل روتین مراقبت پوست در شب، تمیز کردن آرایش و آلودگی هایی که در طی روز، بر روی پوست تجمع یافته اند، می باشد. خواب شب زمانی است، برای استراحت و ترمیم پوست از آسیب هایی که در طی روز به پوست وارد شده است. همچنین در خواب پوست به بازسازی سلول های خود می پردازد. با گذاشتن لایه ای از آرایش، مانعی در برابر فرآیند لایه برداری و بازسازی طبیعی پوست خود ایجاد می کنید. برجای ماندن آلودگی ها و آرایش بر روی پوست در خواب، موجب تشدید آسیب به پوست شده، و به علاوه مانع جذب محصولات مراقبت پوستی استفاده شده در روتین شبانه مراقبت از پوست می شود. همچنین، آلودگی های سطح پوست به همراه رادیکال های آزاد می باشند، براساس تحقیقات انجام شده، رادیکال‌های آزاد موجب تخریب کلاژن می شود، که منجر به ظهور خطوط ریز و پیری زودرس می‌شود.

چگونه آرایش روی چشمان شما تأثیر می گذارد

پاک نکردن مناسب چشم ها، می‌تواند به حساس‌ترین نواحی صورت، یعنی چشم‌ها آسیب برساند. خوابیدن با آرایش چشم شما را در معرض خطر التهاب چشم، عفونت، قرمزی پلک و حساسیت قرار می دهد. همچنین مواد آرایشی و آلودگی ها می توانند در پشت پلک چشم تجمع پیدا کنند، و موجب عفونت چشم شوند.

اهمیت پاک کردن آرایش

به توصیه ی متخصصین پوست افراد می بایست، آرایش و آلودگی ها را به صورت روزانه از پوست خود پاک کنند. بدین منظور می توانید از میسلارواترها و یا پاک کننده ی آرایشیاستفاده کنید. افرادی که پوست چربی دارند از شوینده های مخصوص پوست چرب استفاده کنند و افرادی که پوست خشک و حساسی دارند از شوینده های ملایم و فاقد سولفات استفاده کنند.

جدول محتوایی